We might never meet again

by - 8:06 PM

Hola gais ! Yay finally Hood is back . Ceh yeye .

So I just got back from work. Harini balik kerja singgah ke jusco . Lalu saya menunggu bas disitu . While aku tengah duduk di bustop , suddenly ada makcik ni tegur aku . She approached me "tumpang tanya , kalau disini bisa ke sri pulai nggak ?" and i answered "aa boleh boleh" . She sat beside me with her daughter . Lepastu ada lah dalam dua bas berhenti depan kami . Makcik tu asyik tanya aku itu ke bas nya . Tunggu punya tunggu , bas yang sepatutnya kami naik tak muncul2 . So aku cakap dengan makcik tu , ikut aku naik bas mana . Then dia ajak berbual .

Rupanya makcik ni indonesian , student phd di UTM Skudai . Dia bawak anak dia jenjalan during school holidays . Masa kami berbual tu , dia cuma bisa berbahasa inggeris . Waduh . Nasib baik dia faham jugak bahasa malaysia . Aku pun layan lah dia . Aku cerita memacam . Dengan bahasa inggeris aku yang em . Haha . Dia tanya pasal sekolah , aku pun cerita . Rupanya sistem sekolah malaysia dengan indonesia memang berbeza . Waduh baru ku tahu . Lepas dia tau sekolah aku dekat area situ dia tanya "so kamu ini just got back from ur school?" aku pun bgtau aku baru balik kerja . And she was quite shock , not really quite , memang literally shock hahah . And i told her la yang kat malaysia ni umur 16 memang dah biasa kerja . Kerja yang paling digemari orang melayu is kerja jaga tepi kain orang . Eh haha takde le .

Dalam bas pun aku berbual dengan dia . Sampailah aku turun . Tu pun aku terpaksa turun dulu dari dia . Tapi aku menyesal . Kalau tau aku turun je sama dengan dia . Lagipun dia taktau nak bagaimana untuk kemana . Lel . So i taught her bagaimana dari mana ke mana . Right before aku turun , last word dia "oh kamu sudah mau turun ?!! Thank you ya ! Thanks for the info...nice to meet you !" suara dia was like literally excited . And i felt so sad because takde phone and i can't even gave her my number . SHE WAS SO KIND .

Hmm sedihnya kalau tak dapat jumpa dia lagi . I literally wanna meet her again . Oh i wonder if aku boleh bawa dieorang jenjalan kat JB ni . Mana lah tau dia ada anak teruna macam randy pangalila ke baim wong ke pastu single . JENG JENG JENG hahahahahahaha berangan gila !

Dulu pun ada lah kawan dari Bulgaria . Dia pun aku dah tak dapat contact dah ! Huhuhu sadlife . Tapi yang tu cam susah sikit nak borak . Dia punya bahasa lain macam . Hmm takpelah . Kalau tak dapat jodoh macam randy pangalila , cari iras chinawut indracusin kat thailand lah . Jangan aku ter-tackle maknyah sudah


2 comments

:)